z naszym doradcą
Procedura zarządzania konfliktem interesów
w Profit Doradcy Finansowi Sp. z o.o.
1 październik 2018 r.
I. Postanowienia ogólne
Profit Doradcy Finansowi Sp. z o.o. zawiera z Klientami umowy ubezpieczeniowe, dokładając wszelkich starań, aby były one wykonywane uczciwie, rzetelnie, profesjonalnie i w sposób zgodny z najlepszym interesem Klientów.
W tym celu, w oparciu o ustawę z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, opracowuje i wdraża procedurę zarządzania konfliktami interesów, która w sposób możliwie najskuteczniejszy zapobiega powstawaniu konfliktów
i ich eliminacji przy uwzględnieniu zakresu i rodzaju działalności Profit Doradcy Finansowi Sp. z o. o.
II. Słownik pojęć
- Profit – Profit Doradcy Finansowi Sp. z o.o. ,z siedzibą w Łodzi (90-436), Aleja Kościuszki 71.
- Klient – osoba fizyczna, której Profit przedstawia i z którą zawiera umowy ubezpieczenia.
- Konflikt interesu – znane Profitowi okoliczności mogące doprowadzić do powstania sprzeczności pomiędzy interesem Profitu, jego pracowników, a obowiązkiem działania przez Profit w sposób rzetelny, z uwzględnieniem najlepiej pojętego interesu Klienta.
- Pracownik Profitu – osoba wykonująca czynności na rzecz Profitu na podstawie umowy o pracę lub umów cywilnoprawnych.
- Towarzystwo – podmiot, na rzecz którego Profit wykonuje czynności agencyjne
III. Identyfikacja konfliktu interesu
- Wśród okoliczności stanowiących lub mogących powodować potencjalny konflikt interesów należy wymienić:
1.1 Profit lub pracownik Profitu ma interes w uzyskaniu określonego wyniku działalności w zakresie dystrybucji ubezpieczeń, który to interes jest rozbieżny z interesem Klienta bądź może wywrzeć szkodliwy dla Klienta wpływ na wynik działalności w zakresie dystrybucji,
1.2 Profit lub pracownik Profitu posiada powód natury finansowej lub innej, aby preferować interes własny lub osoby trzeciej w stosunku do interesów Klienta,
1.3 Pracownik Profitu może uzyskać korzyść lub uniknąć strat kosztem interesów Profitu,
1.4 Wystąpienie powiązań pomiędzy pracownikiem Profitu a podmiotem, który prowadzi działalność konkurencyjną wobec Profitu,
2. Wymienione sytuacje mają jedynie charakter przykładowy i nie stanowią pełnego, wyczerpującego katalogu zdarzeń i potencjalnych sytuacji mogących skutkować zaistnieniem konfliktu interesów.
III. Zapobieganie powstaniu i eliminacja konfliktu interesu
- Profit zapewnia stosowanie odpowiednich rozwiązań organizacyjnych służących zapobieganiu konfliktom interesów, tak aby nie miały one negatywnego wpływu na interesy Klientów, w szczególności poprzez:
1.1 Zasadę transparentności Profitu, tj. rzetelnego informowania Klientów o Proficie, charakterze jego wynagrodzenia, Towarzystwach na rzecz których wykonuje czynności,
1.2 Opracowanie i wdrożenie procedury RODO oraz zasad postepowania z danymi poufnymi,
1.3 Strukturę organizacyjną zapewniającą wyraźny podział zadań i kompetencji pomiędzy osobami zajmującymi się bezpośrednią dystrybucja ubezpieczeń,
1.4 Przyjęcie zasad zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników nie stwarzających okazji do powstania konfliktów interesów,
1.5 Przejrzyste zasady współpracy z Towarzystwami, oparte na wzajemnym poszanowaniu, w tym informowanie o wszelkich okolicznościach, które mogą spowodować konflikt interesów,
1.6 Opracowanie przez Profit i stosowanie przez Pracowników zasad i standardów etycznych,
IV. W przypadku potencjalnego lub faktycznego wystąpienia konfliktu interesów Profit:
1.1 Podejmuje działania mające na celu eliminację źródeł konfliktu interesów lub minimalizację skutków konfliktu interesów,
1.2 Zastrzega sobie prawo do odmowy działań na rzecz Klienta , w przypadku gdy podjęcie takich działań będzie skutkowało konfliktem z interesami innego Klienta,
1.3 Informuje Klientów o zidentyfikowaniu potencjalnego konfliktu interesów,
1.4 Wprowadza stosowne adnotacje do rejestru konfliktu interesów,
V. Informowanie Klientów o konflikcie interesów
- W przypadku ujawnienia konfliktu interesów, który może doprowadzić do naruszenia interesu Klienta Profit:
1.1 Niezwłocznie informuje Klienta, na piśmie, o zidentyfikowanym konflikcie interesów,
1.2 Informuje Klienta o działaniach podjętych w celu zminimalizowania potencjalnych skutków zidentyfikowanego konfliktu interesów,
1.3 Potwierdza, w formie pisemnej ustalenia zawarte z Klientem w trakcie czynności zmierzających do zawarcia umowy ubezpieczenia a do czasu otrzymania potwierdzenia wstrzymuje się z dalszym procedowaniem umowy.
VI. Postanowienia końcowe
- Procedura podlega corocznej okresowej weryfikacji.
- Aktualna wersja procedury dostępna jest na stronie internetowej Profitu.