X
X
Skontaktuj się
z naszym doradcą
menu ProfitNet
Skontaktuj się
z naszym doradcą
Puls rynku
Procedura zarządzania konfliktem interesów

 Procedura zarządzania konfliktem interesów

w Profit Doradcy Finansowi Sp. z o.o.

1 październik 2018 r.

 I. Postanowienia ogólne

Profit Doradcy Finansowi Sp. z o.o. zawiera z Klientami umowy ubezpieczeniowe, dokładając wszelkich starań, aby były one wykonywane uczciwie, rzetelnie, profesjonalnie i w sposób zgodny z najlepszym interesem Klientów.

W tym celu, w oparciu o ustawę z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, opracowuje i wdraża procedurę zarządzania konfliktami interesów, która w sposób możliwie najskuteczniejszy zapobiega powstawaniu konfliktów
i ich eliminacji przy uwzględnieniu zakresu i rodzaju działalności Profit Doradcy Finansowi Sp. z o. o.

II. Słownik pojęć

    1. Profit – Profit Doradcy Finansowi Sp. z o.o. ,z siedzibą w Łodzi (90-436), Aleja Kościuszki 71.
    2. Klient – osoba fizyczna, której Profit przedstawia i z którą zawiera umowy ubezpieczenia.
    3. Konflikt interesu – znane Profitowi okoliczności mogące doprowadzić do powstania sprzeczności pomiędzy interesem Profitu, jego pracowników, a obowiązkiem działania przez Profit w sposób rzetelny, z uwzględnieniem najlepiej pojętego interesu Klienta.
    4. Pracownik Profitu – osoba wykonująca czynności na rzecz Profitu na podstawie umowy o pracę lub umów cywilnoprawnych.
    5. Towarzystwo – podmiot, na rzecz którego Profit wykonuje czynności agencyjne

III. Identyfikacja konfliktu interesu

    1. Wśród okoliczności stanowiących lub mogących powodować potencjalny konflikt interesów należy wymienić:

1.1     Profit lub pracownik Profitu ma interes w uzyskaniu określonego wyniku działalności w zakresie dystrybucji ubezpieczeń, który to interes jest rozbieżny z interesem Klienta bądź może wywrzeć szkodliwy dla Klienta wpływ na wynik działalności w zakresie dystrybucji,

1.2     Profit lub pracownik Profitu posiada powód natury finansowej lub innej, aby preferować interes własny lub osoby trzeciej w stosunku do interesów Klienta,

1.3     Pracownik Profitu może uzyskać korzyść lub uniknąć strat kosztem interesów Profitu,

1.4     Wystąpienie powiązań pomiędzy pracownikiem Profitu a podmiotem, który prowadzi działalność konkurencyjną wobec Profitu,

2. Wymienione sytuacje mają jedynie charakter przykładowy i nie stanowią pełnego, wyczerpującego katalogu zdarzeń i potencjalnych sytuacji mogących skutkować zaistnieniem konfliktu interesów.

III. Zapobieganie powstaniu i eliminacja konfliktu interesu

  1. Profit zapewnia stosowanie odpowiednich rozwiązań organizacyjnych służących zapobieganiu konfliktom interesów, tak aby nie miały one negatywnego wpływu na interesy Klientów, w szczególności poprzez:

1.1   Zasadę transparentności Profitu, tj. rzetelnego informowania      Klientów o Proficie, charakterze jego wynagrodzenia, Towarzystwach na rzecz których wykonuje czynności,

1.2   Opracowanie i wdrożenie procedury RODO oraz zasad postepowania z danymi poufnymi,

1.3   Strukturę organizacyjną zapewniającą wyraźny podział zadań i kompetencji pomiędzy osobami zajmującymi się bezpośrednią dystrybucja ubezpieczeń,

1.4   Przyjęcie zasad zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników nie stwarzających okazji do powstania konfliktów interesów,

1.5   Przejrzyste zasady współpracy z Towarzystwami, oparte na wzajemnym poszanowaniu, w tym informowanie o wszelkich okolicznościach, które mogą spowodować konflikt interesów,

1.6   Opracowanie przez Profit i stosowanie przez Pracowników zasad i standardów etycznych,

IV. W przypadku potencjalnego lub faktycznego wystąpienia         konfliktu interesów Profit:

1.1   Podejmuje działania mające na celu eliminację źródeł konfliktu interesów lub minimalizację skutków konfliktu interesów,

1.2   Zastrzega sobie prawo do odmowy działań na rzecz Klienta , w przypadku gdy podjęcie takich działań będzie skutkowało konfliktem z interesami innego Klienta,

1.3   Informuje Klientów o zidentyfikowaniu potencjalnego konfliktu interesów,

1.4   Wprowadza stosowne adnotacje do rejestru konfliktu interesów,

V. Informowanie Klientów o konflikcie interesów

  1. W przypadku ujawnienia konfliktu interesów, który może doprowadzić do naruszenia interesu Klienta Profit:

1.1   Niezwłocznie informuje Klienta, na piśmie, o zidentyfikowanym konflikcie interesów,

1.2   Informuje Klienta o działaniach podjętych w celu zminimalizowania potencjalnych skutków zidentyfikowanego konfliktu interesów,

1.3   Potwierdza, w formie pisemnej ustalenia zawarte z Klientem w trakcie czynności zmierzających do zawarcia umowy ubezpieczenia a do czasu otrzymania potwierdzenia wstrzymuje się z dalszym procedowaniem umowy.

VI. Postanowienia końcowe

    1. Procedura podlega corocznej okresowej weryfikacji.
    2. Aktualna wersja procedury dostępna jest na stronie internetowej Profitu.

Puls rynku
Mapa strony